"Tanggal 13 aribulan March 2010, bersamaan dengan 28 Rabiulawwal 1431, bermulanya kehidupan sebuah mesin technology, yang dinamakan, DJ90. "
Pagi hari tersebut, saya bersama-sama dengan Abg Kamal (bkn nama sebenar), dan Kawan (bukan nama sebenar) saya, Rashid (nama sebenar) dan juga tidak lupa, *Sudin (bukan nama sebenar) telah berangkat ke Melbourne city dengan tujuan yang sungguh murni. Perjalanan yang mengambil masa 2 jam setengah ini amat menyiksakan jiwa kalbu ku sebagai seorang manusia.
Sesampai sahaja di Melbourne a.k.a Flinder street, saya dan beberapa orang yang saya nyatakan diatas, mengambil langkah untuk ke kedai yang menjual alat-alatan ini. Beberapa minit kemudian, sesampainya kami ke kedai itu, saya, dengan ini meninjau-ninja harga yang terpapar di papan kenyataan kedai-kedai itu.
Setelah meninjau harga, saya telah mengambil keputusan untuk membelinya di kedai yang pertama saya tinjau itu. Pertanyaan demi pertanyaan ditanya, sesudah itu, ter-decide-lah keputusannya untuk memgambilnya. Disaat itulah munculnya kesusahan yang tidak dijangka-jangka.
Card Debit kawan saya ini, *Sudin, yang digunakan untuk membelinya sudah terlebih limitnya. Kata sang penjual; "Your card has excced the limit, but you can split it and pay using 2card, or you can use cash". Alamak, lupe memberitahu sudin bahawa limit card perlu ditukar. Tidak mengapa, dengan iPhone yang maju ini, limitnya boleh ditukar.
Disaat-saat untuk menghafal kata laluan, zaapp!!!! beteri iPhone itu abis. Adeh. Tidak sempat untuk menukarnya. Setelah berbincang dengan Rashid dan Abg Kamal, Rashid memberitahu bahawa ATM boleh menukar limit. Akan tetapi, option untuk menukar limit itu sudah tiada. Keresahan sudah melandai dihatiku ini. Option yang terakhir adalah, mencari kedai internet. Berhampiran kedai tadi, ada sebuah kedai internet. Alhamdulillah, tapi banyak betul halangan. Sekali lagi, halangan di hadapan, simcard di iPhone itu perlu digunakan dan dikeluarkan dari iPhone untuk tujuan PIN yang dihantar oleh pihak bank, tetapi, pin untuk membuka simcard dari iphone tidak ada. Malangnya. Tapi masalah ini dapat diselesaikan dengan menggunakan hujung pensil mechanical yang tajam itu. Dan akhirnya, limit itu dapat ditukar.
Beberapa minit kemudian, proses penbelian dan penjualan telah selesai. Dengan itu, aku memberi namanya,
"DJ90"
6 comments:
wah, aku org pertame yg comment..hahaha..
taniah2.. bukan maen susah lg nak dptkan DJ90 ko ni.. so diharapnye, ia akan berkekalan sehingga ke anak cucu lah..hahahhaa
harap ko gune la DJ90 ni sbaik mungkin...kalau ko nak komen pasal hubungan korang, akulah y tbaik tuk ditanye..haha
nape cam karangan budak skola ni haha??
ni DJ lg satu ko la ek? ko da menduakan DJ yg sdia ade haish
rex: haha..susah weh nk dpt. aku dah cuak dah time tu..
andoch: yela tu. ko bkn pg city pong. haha..xtau lg detail..
ainil: ntah lah..tibe2 rase nk tulis mcm tuh..hehe..ehhh..mane ade aku menduakn die..ko nihh..
good evening everyone. I'm honestly into shoes and I have been searching as far as something that particular model. The prices due to the fact that the sneakers are about 220 bucks on every site. But completely I found this site selling them for half price. I really love those [url=http://www.shoesempire.com]gucci sneakers[/url]. I will absolutely buy these. what do you think?
Making money on the internet is easy in the undercover world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat training[/URL], It's not a big surprise if you don't know what blackhat is. Blackhat marketing uses alternative or misunderstood avenues to produce an income online.
Post a Comment