Sunday, 17 July 2011

Selamat Tinggal Churchill!

2tahun 4hari, slama ni lah name churchill terpahat didalam hidup aku nih.3julai 2009, tarikh yang mane aku smpai kt churchill terpencil. Memang terpencil bagi org local (mat saleh). Totally lain dari Melbourne. Banyak shopping mall, entertaiment, kawan kawan dan sememangnya Melbourne best. Tetapi, aku lebih suka churchill nih. Itulah Kebenarannya!

Awal-awal dtg Churchill ni mmg agak terkejut ngn suasana uni, sume mat saleh. Nk jmpe student dari luar mmg susah lah. Tak mcm clayton, kebanyakan student international. Tp Gippslnd ni byk mat saleh. So, i dont mind about it. Kawan-kawan sekelas tak banyak. Paling ramai pon berbelas-belas orang je. Kwn mat saleh aku pon tak banyak. Boleh bilang dengan jari. I dont know actually how to get involve with them. Kalau ngn orang-orang malaysia, Insyaallah aku boleh. Mat saleh ni lain. Jenis xhirau kt org. So, aku tak kisah pon. Hehe.

Nape aku suka sangat Churchill nih? Kalo ikutkan, city lg best. Banyak benda best yang aku boleh buat. Main futsal, volley, ambik gmbar dan banyak lg lah. Kengkawan pon rmai. Akan tetapi aku lebih suka Churchill. Sbb aku ade family kt churchill. Kat sane ade 2 family. Abg akmal n kak ja, n abg kamal n kak linda. Haa..korg jgn fikir dieorg ni dah tua. Anak kecik2 lg. Ni lah family Churchill aku. Hehe. Aku dh anggap dieorg ni mcm abg2 n akak2 aku dh.

Aku ni anak sulung n bukan lah abang yang baik sgt pon. Dengan adik aku pon jarang aku spend mase. Time cuti skolah jelah. Dari form 1 to form 5, msuk matrik smpailah masuk uni. Sebab tu lah aku jarang sangat spend mase. Pernah jugak aku degar kengkawan aku cite masalah dengan abg n akak dieorang, gadoh, pinjam duit sume (biase la kot, adik bradik gaduh tu biase ler, hehe). Aku senyum jelah sebab aku paham. Tapi satu je, aku tak boleh bayangkan macam mane parasaan ade abg n akak. Yelah, dh anak sulung kan. Tu yang aku cube bayangkn, tp tak terbayang. Sampailah aku kat Churchill nih. Aku rase Allah dah bagi aku rase macam mane ade abg2 n akak2. Dieorg ni lah yang banyak tolong aku n hilangkn sunyi kat Churchill ni. Anak-anak dieorg dh mcm anak buah aku sdiri. Kecik2 lg. Best lah main, wat ilang bosan. Hehe.

Sbb ni lah aku suke sgt churchill. Sedih jgk nk tggalkan churchill. Dh smpai kt malaysia, masing2 dh ade keje sdiri, aku pon maybe dh keje nnti. Aku mintak moga2 Allah kekalkan hubungan ktorg sume nih. Insyaalah aku xkan lupe dieorg. 

Terima Kasih Abg Akmal n Kak Ja, n Abg Kamal n Kak Lindah. Mintak halal sume makan minum n mintak maaf lah kalau saye pernah terkasar bahasa, tersalah cakap or ape-ape lah. InsyaAllah jumpe lagi kat Ganu! hehe.

P/s: kepada kwn2 aku di Melbourne, bkn maksud aku kerek or sombong, aku just rase slesa spend mase di churcill ni bsame2 abg2 n akak2 aku nih. Tp aku still dtg melb, at least sbulan skali. Lepak2 ngn korg. No hurt feelling okey? =)

0 comments:

Followers