Friday, 22 May 2009

Minggu ini dalam peristiwa

2 hari lepas, aku pegi mara untuk selesaikan hal nak terbang. Ari tu ape pon aku tak dapat, yang aku dapat, secebis ketawa dalam KTM selepas aku bangun tido. Masuk jer dalam komuter, aku trus tdo, tak tau la nape penat sangat. Dengan berbekalkan telipon orang berjalan aku tu, layan je tido. Pastu, aku tersedar time komuter behanti kat K.L sentral. Sebab bising. aku ingatkan bising ape, rupenye passnger lain gelak kat pakcik ni. Aku pon ape lagi, xnak la terlepas. Duduk je tgk pakcik tu, y tengah berdidi, aku plik nape la akcik tu xduduk. Dalam blur-blur, makcik depan aku gelak. heh.. aku makin blur. Pakcik td nak turun kat Kuala Lumpur. Time die nak turun la aku tau yang die buta.

Lepas je die turun, makcik depan tu cerita, " Lawak la pakcik tadi, time die msuk dlm tren, die dengar telipon bebunyi, pastu die tnye, "telipon sape bebunyi tu? telipon mahal ke murah? telipon nokia ker? telipon orang melayu ker orang cina?" Aku dengar makcik tu cite pon aku dah gelak. Mmg lawak pakcik tu. Tapi time die nak behenti, pintu tren y die nk trun tu xbleh bukak. Pas2 terpakse la pg pintu y depan, dalam die nk pg sane 2, die cakap, mane sume orang? tlong lah pakcik, pakcik nk trun kt stesen kuala lumpur. Aku nak je tolong pkcik 2, tp dah ade 2 org y dah tolong die. Aku duduk jelah. xbleh wat ape2....

**********************************************************

Semalam aku pg lagi mara, sebab dokumen yang aku pg 2 ari lepas, blom siap. Kali ni, time nak balik, dengan hujan yang amat lebat, aku masuk tren. Dah ujan, mestilah basah. Duduk kejap, samapui je K.L sentral, makin ramai yang masuk. then, adela sepasang suami isteri cina ni, tgh berdiri sbb xckup. Yang laki tu dah beruban, yang pompuan ok lg. Pas2, trase dlam ati aku, ptut ke aku bg die seat. Dlm pkiran aku lah, die dah beruban, tp die ok lagi. xdela tua sgt, xbongkok pon, senang cite, cukup physicalnye. hehh..aku pon wat bodo jerk. Then, lepas 2-3 stesen, ade la org kuar, Yang aku pliknye, dpan pakcik 2 ade 3seat kosong, tp die nk jgk bediri. Aku plik lah. @ seat, aku rase sbb basah kot, tu y die xduduk. Alaaaa..dah name hujan, mestila basah. duduk jelahh..ok fine.. pastu ade lg seat kosong kt blakang 2. die pon mcm serba salah je nk duduk. Tp last2 duduk jugak. Penat berdiri la kot.. adehh... lecehnye org tue 2..dah ade 3 seat kt dpn mate pon xnk duduk lg. Pas2 la aku terpk, nasib baik la aku xbg die seat, kalo x, die xnk duduk jgk, sbb satu badan aku basah, and seat aku jgk bsah...hehh..jahat x aku?

2 comments:

RedBloodCell said...

ko mmg xde budi bahase... klu ko nak duduk tu ckp jer la:P

~Biotech Boy~ said...

haha..aku wat bodo jerkk...sbb 50.50 nk bg seat 2..hehe..

Followers