Wednesday, 9 December 2009

Plan Cuti-Cuti Malaysia

Bosan-bosan...ade 3 bulan lagi kt sini. Baru mggu lepas aku g pangkor. Best lah..murah pon murah. So, plan aku kt sini mahu pusing satu malaysia. Dalam bulan 1-2 kot. tak sure lg. tggu bajet. so, ni lah sedikit tntang plan itu...


From: Kuala Lumpur (Pudu Raya)
To: Lumut Bus Station
Harga dalam RM24
Tiket feri Rm10 pergi balik
Hotel: dalam RM100 dah dapat family room, tapi bilik biase-biase je. cukup lah kalo nk wat tido.
Hotel yang aku pg ari tu kt pantai, Teluk dalam kot. Makan mudah, nk wat activity pon mudah and murah plak tu.
Sumber:
Travel to Pulau Pangkor

From: Lumut
To: Pulau Pinang (Butterworth)
Tiket bas dalam Rm16
Dalam pulau ni, tido umah wandai jelah..haha..Tak pon cari hotel murah kt Bandar. Tempat yang boleh dikatakan bestlah, Bukit Bendera, Komtar and Batu Feringgi. Ape-ape pon, kne wat research dulu. hoho

From: Penang
To: Kedah
Kat sini aku rase tumpang umah tuk nabil jelah..haha..boleh mandi parit. Best jgk. Tempt lain aku tak tau. Alang-alang duk kt alor setar, trus sajalah pg Pulau Langkawi. Kt sini maybe duduk lame sikit. Dalam 4-5 ari. Pegi lawat sume tempat. Antara tempat-tempat best kat Langkawi: Dataran Helang, Gunung Mat Chinchang, Pekan Kuah, Pulau Dayang Bunting, Pulau Rebak, Makam Mahsuri, Telaga Air Hangat, Beras Terbakar, Cable car, Pantai Pasir Hitam.

From Pulau Langkawi
To: Perlis
Kat sini aku tak tau ade ape. So, kne wat research dulu.

Sekian. Nanti aku akn update lagi. Mahu wat research dulu...

8 comments:

Anonymous said...

rancangan ko ni mmg save budget la..siap umah nabil n wandai jd mangsa..haha..btw, abg ak duk perlis, xnak blasah jgk ke..hahah

~Biotech Boy~ said...

haha..bagus!!!! nasib baik ko bgtau..kt blasah jgk rumah abg ko..haha..nnti aku cari ape y ade kt perlis..hahaha

Wandai said...

Tidur rumah aku?boleh saja. Tapi kau kena kasitau aku bila kau sampai Penang lah.

~Biotech Boy~ said...

haha..wokey, bkn aku.. sesiape y nk join aku nnti..hahaha

Rex said...

wow wii wuu... plan nak jalan2 dgn dak2 makmur camne? still on lg x?

lg satu, mase ko nak g kedah nnt, kene plan btoi2.. sbb kan si nabil tu nak berpacaran kat China.. around Jan camtu.. kene tanye die balik..

~Biotech Boy~ said...

ohhh..ok je..tp y bdk2 makmur xplan lg..hehe..nnti aku pg michgan..pj ngn sham..

ha'ah...lupe y mamat tu xde...

IFyani said...

perlis? banyak umah sedara (makcik) aku kat sana, sume dekat2... arau... pilih 1... :D

Anonymous said...

orait la tu..kiteorang pun x merasa meraya tahun ni..boleh la ziarah umah saudara mare ko..boleh gak tambah duit poket..hahaha

Followers