Monday, 3 October 2011

Trend Movie Malaysia!

Macam-macam isu-isu semasa sekarang nih. Timbul pulak isu movie hantu yang banyak masuk di pawagam yang istimewanya siap di tegur oleh Tun Mahathir. Haaa..jangan main-main. Tun pon pantau jugak movie-movie nih. Aku pon baru perasan memang banyak cerita hantu yang kuar skrang nih. Bila keluar je cite, ramai orang pegi tengok. Macam Khufarat (bukan name movie yang sebenar), ramai yang cakap best, tapi bile je tengok macam macam yang tak logic.. Untung pulak sampai 8juta. Giler tu beb.  Same jugak cite Carrat (bukan name movie yang sebenar), jalan cite kurang memuaskan hati aku nih. Bila dah banyak kali jadi macam ni, timbul lah satu pandangan serong bagi seorang pencinta movie nih. 

Untung or Pengajaran? Kalo tengok awal-awal movie, banyak yang bagi intro ayat Quran lah. Peringatan lah. Macam-macam. Kalau diikutkan, pengajaran tu kuar pada awal movie jelah. Pastu diakhir movie. Mane pengajaran lainnye? Memang lah terdapat dalam cite tuh. Tapi bila tengok cite, plot yang tak best, banyak scene yang tak logic. Ntah ape-ape. Bila keluar scene macam ni, dah tak rase best lah nak tengok. Adakah karyawan-karyawan movie malaysia nih nak lawan cite Indon? Haha..siap ade pari-pari lagi. Jangan lah samapai tahap tuh. Trend movie malaysia ni macam dah nak ikut cite indon dah. Pesanan dari empunya blog nih, buat la cite yang best sikit. Plot cite yang masyuk, scene yang logik, dan pengajaran yang ade. Memang la dinamekan cite terbaekkk. Tapi jangan lah sampai benda yang orang tak pernah terpikir nak wat, dimasukkan dalam cite hantu tuh. Jangan ingat nak buat duit je...

p/s: Ade ke patut nak gi mandi tengah-tengah malam lepas accident yang tandasnya kat luar rumah. Kuar mandi pulak sorang-sorang. Logik ke tak? 

0 comments:

Followers